Wednesday, December 26, 2012

Shopping Barang Dapur

Sementara ingat ni, aku nak share skit list barang dapur aku. Bukan apa, aku slalu lupa pasal barang dapur. Dah jadik kena p beli satu-satu,,yang nyampahnye, yang betul-betul nak guna satu jerk, yang merepek lagi banyak.
So lantaran itu, ceewahhh  aku buat le list ni. Dah dalam 2-3 bulan aku guna. So sebelum p beli shopping, aku check lah stok barang base on this list. Korang lak macam mana?



Bil
Perkara
Ada/Tidak
A.
Barang Mandi

1.
Sabun Basuh

2.
Softlan

3.
Clorox

4.
Sabun mandi

5.
Sabun Anak

6.
Sabun Anak (Pengasuh)

7.
Ubat Gigi

8.
Ubat Gigi Anak

9.
Ubat Gigi (Pengasuh)

10.
Syampu

11.
Pencuci Muka

12.
Deodorant

13.
Harpic

14.
SAbun Mop lantai

15.
Sabun Basuh Pinggan

16.
Tisu Dapur

17.
Plastik Sampah

18.
Hippo – serap air

19.
Air Freshner

20.
Pampers


Bil
Perkara
Ada/Tidak
A.
Barang Dapur

1.
Cili Sos

2.
Tomato Sos

3.
Kicap manis

4.
Kicap masin

5.
Sos tiram

6.
Garam

7.
Gula

8.
Ajinomoto

9.
Rempah Kunyit

10.
Asam Keping

11.
Rempah Tumis

12.
Kiub Ayam

13.
Kiub Tomyam

14.
Paste Tomyam

15.
Lada Hitam

16.
Bawang Merah

17.
Bawang Besar

18.
Bawang Putih

19.
Santan

20.
Kordial

21.
Beras

22.
Asam Jawa

23.
Minyak Masak

24.
Susu Balqis

25.
Kentang + Soo Hoon

26.
Minyak Zaitun

27.
Spegetti

p.s:/ entry ini adalah rentetan dari aku lupa nak p beli serbuk kunyit. Jawapnya aku kena gali kunyit belakang rumah le ptg ni tuk goreng ikan..hampes keladi.

No comments:

Post a Comment