Monday, October 15, 2012

#Toddler activity : Tampal menampal

Ni fisrt post aku pasal toddler activity (aktivity dengan anak aku lah tu).
Kenapa aku suka buat aktiviti dan apa tips-tipsnya aku akan share dengan korang nanti.

Actually, aktiviti ni tak dirancang pun. Balik dari kerja, aku bagi diaorang makan dulu.





Lepas tu baru start projek.

Bahan-bahan:

1. Kertas lukisan (kertas apa-apa pun boleh)
2. Gam
3. Marker @ apa-apa yang boleh guna untuk menulis


Kaedah:

1. Lukis betuk di atas kertas lukisan, Bulat, petak, suka hati korang
2. Koyak kecil kertas - Koyak bersama-sama dengan budak anak
3. Suruh budak anak sapu gam dan tampal kertas yang telah dikoyakkan pada bentuk yang dilukis tadi. Pastikan semua kawasan telah ditampal. Siap.


*** Aktiviti simple tapi still membolehkan budak anak fokus and masa terisi dengan seronok.









No comments:

Post a Comment