Friday, November 14, 2014

Susah sangat ke kita wahai anak-anak?

Aku memang selalunya cakap dekat anak-anak yang kita ni bukannya banyak duit sangat, so korang jangan harap nak dapat semua benda korang hajatkan.

Nak apa-apa mesti aku cakap tunggu aku dapat gaji.

Tapi ada sekali tu anak aku cakap, "mama, kawan kakak tu, mama dia gaji lagi sikit dari mama, tapi tak payah tunggu pun gaji , boleh je beli bag baru" hahaha..amik kau...

Besabar dan bertabahlah anak, Mak ko memang kedekut.

Tapi sekedekut-kedekut aku, 2-3 kali gaklah aku belikan color, pensel bagai. Tapi yang buat aku angin bila kala aku nak suh diaorang guna, haram sebatang pun tak nampak. Ko bayangkan, bila anak ko nak menulis, diaorang tak de pensel , yang ada color. Itu pun sebatang je wei..

So apa diaorang buat,  bila Balqis  tulis satu muka surat, Khayla berehat. Pastu gilir. Gila aku tak meroyan. Dah kenapa. Aku cakap le, kita ni memang tak kaya, tapi tak perlu korang nak gune sebatang color  tu share tuk menulis. Dah le nak padam tak boleh. Angin betul aku. Bila aku dah angin-angin, baru le jumpa pensel sebatang, tu pun ko tau diaorang jumpa dekat mana?? dekat porch kereta sana.. Adoiiiiii....

Korang jangan sampai mama ikat pensel dekat leher sorang sebatang sudah.

masalah sikat rumah aku dah selesai. Kesudahnya laki aku ikat pakai tali . Haa, maka tak hilanglah sikat tu..

-Zila-


No comments:

Post a Comment