Wednesday, November 5, 2014

Bila anak becakap pasal makanan


Aku bukan tukang masak yang hebat. Aku masak bila aku dah kahwin. So kepada anak-anak dara yang tak pandai masak, dont worry, by the time korang kahwin, korang mesti pandai masak as long as korang memang ada kehendak untuk masak.


Tapi bila ada anak ni, aku dah ada pengomen tetang masakan aku. Ni ayat-ayat yang aku dapat:

1. Fuyoo mama, masak hebat, boleh masuk master chef..
2. Terbaik
3. Sedapnya.
4. Mama masak sedap, kakak suka, tapi skarang ni kalau mama suruh makan lagi, kakak dah tak boleh telan. Esok mesti kakak boleh makan semula.hihi..
5. Sedap sangat mama, sampai pening kepala kakak- ni jugak sangat mendalam maksudnya.
6. Atok, khayla tak makan hari ni, mama masak tak sedap ----grrrr, budak ini sangat jujur orangnya.


Moralnya, masak jelah, selera manusia ni berlainan, ada yang cakap x sedap, tapi maybe sedap di tekak orang lain..kuikui.. :-)

No comments:

Post a Comment