Thursday, January 10, 2013

Novel Melayu- selalu happy Ending?

semnejak dua menjak ni aku rajin je nak baca novel. Gila jiwangkan. Tak de maknanye nak feeling-feeling pun. Saje je. Biar nampak terisi sikit waktu aku. Walaupun lepas baca aku akan kutuk-kutuk tapi aku still respect ar penulis ni, kreatif je nak menulis ayat-ayat dan tinggi betul imaginasi diaorang ni.

Tapi komen aku pasal novel-novel or cerita-cerita Melayu ni, cube le tunjuk keadaan sebenar. Contoh, real life macam kehidupan kita. Ni semua cerita indah jerk. Hidup gembira bila dah dapat anak sorang. Cube cerita macam mana keadaan rumah tangga dia bila anak dah dua tiga orang. Lepas tu budak-budak tu bukan  jenis yang duduk diam. Wife lak kerja and family tu tak de orang gaji. Ni semua cerita pasal kehidupan orang kaya. Ada bibik. Anak gile behave. so wife2 leh duduk dekat rumah cantik-cantik. Menipu je semua tu kan.


Bak kata kawan aku, alah dekat TV semua tunjuk gile cool lagi dia, tipu je tu. Ntah-ntah dekat luar cengeh (betul ke eja). Kalau dekat novel tu, awek merajuk gile pujuk, hihi nampak no menipu.. STOP!!!!!!          aku cerita pasal kehidupan orang biasa ye. Bukan orang kaya.

Ni pandangan aku le. Lain orang lain pendapat iye tak?








No comments:

Post a Comment