Monday, May 12, 2014

Kehebatan Seorang Lelaki Bergelar Suami

Haaa..tajuk panjang berjela..

Ini pengakuan ikhlas, setelah aku berkahwin lebih lima tahun (secara tepatnya 5 tahun 2 bulan) aku kena akui kehebatan seorang lelaki adalah mendengar bebelan isteri. Haaaaa...
Seyes wei. Kenapa aku cakap macam ni?

Aku ni memang suka membebel, tapi tak boleh bebel dekat laki aku sebab dia tak berapa suka. (Ada ke orang suka kena bebel?) Tapi lepas lima tahun ni, dia redha. Asalkan aku bahagia,  dia biarkan. Pagi-pagi buta aku dah bunyi-bunyi..tapi aku bebel bukan le banyak sangat pun tapi aku perli-perli. Dia ok je..

Tapi cuba dia bunyi sikit. Cotoh dia cakap, "Eh heran lah, dekat rumah kita ni ada hantu sikat rasanya. Sikat Asyik hilang je." Tu je dia cakap. Tapi aku punya angin, mak aih. aku terasa gila. Pastu mulalah bangun cari sikat dengan penuh emosi.

Bila aku tegur dia dengan cakap.. cth: "Papa ni bag letak dekat depan ni, nak pergi outstation lagi ke esok?"..Dia relax je.Tak de nak emo-emo macam aku. Paling malas pun dia diam je. Abaikan je soalan aku.  Sebab perjanjian aku dengan dia, dia kena biarkan aku bercakap sebab kalau tak aku stress. Hihi..

Then aku realize, betullah..Lelaki ni dia ada kehebatan dalam mendengar bebelan isteri. Sebab kalau aku le, katakan dapat suami yang suka membebel, memang panaslah telinga.
Aku tak punya suami yang romantik, tapi syukur sebab aku at least punya suami yang mempunyai tahap kekebalan mendengar bebelan isteri yang tinggi.

p/s: Jangan lak korang ingat aku ni suke membebel tahap tak berhenti lak. Aku jenis perli-perli je. ;-)


No comments:

Post a Comment