Wednesday, March 6, 2013

Kau Melayu ke????



Kalau Melayu Kena tengok video dekat atas tu..hihi..

Best video ni.

Antara point yang aku suka:

Kita sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. Betul benda ni memang betul. Aku rasa benda ni yang diteraokan dari kita kecik and aku start persoalkan benda ni bila aku mula kerja.  1st kerja aku adalah di Hewleet Pacard (Hp) as Test Engineer.  Lepas kerja beberapa lama, aku start cari kerja baru. Aku suka sesuatu yang berkaitan dengan logic digital, design ke apa ke, aku suka. Then dari situ aku mula terdengar orang cakap. Kau ni tak bersyukur dengan apa yang kau ada. Kerja kau tu kan dah bagus. Orang lain ramai nak kerja sini, kau dah dapat kau nak blah pulak.

Bila aku dah start kerja gomen ni pun aku terasa nak tukar kerja. As usual, lagi le banyak suara yang tak setuju. Ko giler, kerja gomen ape, sampai pencen hidup selamat..Haha.. Salah ke kita nak berusaha dapat lebih dari yang kita ada. KAlau macam tu jangan tukar kereta, rumah and apa yang korang ada. Pakai je sampai tua.

Bila tengok video ni, yes that is true...kadang-kadang aku terasa kita didik untuk rendah diri sampai satu tahap kita akan terlalu rendah diri. And ini buat kan ko nampak tak confident depan orang ramai.

Jom berusaha untuk ubah benda ni..Maybe boleh tukar cara kita didik anak-anak kita.






No comments:

Post a Comment